Singapur - Cestopisy

Stop-over Singapore 2003

Nádherná exotika s nezbytnou fackou horkého a vlhkého vzduchu po příletu.

27.2.2003
Tak už to začalo BALÍME!!
Vše začalo tak, že jedna z mých kamarádek se ocitla v Austrálii. Jela za přítelem který studoval a u toho si přivydělával, tak to chtěla zkusit taky. Po tom co tam již strávila několik měsíců mi mimoděk v e-mailu nabídla, jestli se nechceme za nimi přijet podívat. To bych nebyla já abych řečnickou otázku neproměnila ve skutečnost!
Protže jsme jeli za někým a oba jsme s manželem měli zaměstnání nebyl problém v získání 3 měsíčního víza na turistickou cestu. Protože jsme nejeli na organizovanou cestu s cestovkou stačilo nám zajistit si letenky. Moc hodná paní v agentuře nám tehdy poradila abychom letěli se Singapore Airlines a využili i jejich stop-over programu v Singapuru.
Tento stop-over spočíval v tom, že nám dali na výběr z několika hotelů, kde bylo možné se za zvýhodněnou cenu na jednu noc ubytovat a vybavili nás nepřeberným množstvím voucherů(volných vstupenek a poukázek) na všechno možné.
2.3.2003
Přiletěli jsme z Prahy do Frankfurtu, kde musíme opět přesednout na letadlo, tentokráte už Singapore Airlines.
Letadlo bylo úžasné, my předtím využili jen charter do Bulharska:-), tak jsme byli jako Alenky v říši divů. Po usazení na sedadla a vzlétnutí začaly letušky rozdávat vlhké a nahřáté ručníky na osvěžení obličeje a rukou. Pak to začalo v letadle krásně vonět, tak jsme jen čekali. Na výběr bylo ze dvou menu, jedno bylo ostřejší orientální a druhé ryba. Všechno bylo načinčané, krásné a hlavně dobré.
Každé sedadlo mělo zabudovanou malou obrazovečku (tak 20×15 cm) a pomocí ovladače na opěrce bylo možné volit kanály od hudebních přes přírodopisné až po filmy nebo seriály. Také promítali statistiku letu, mapu kde se zrovna nacházíme, takže jsme se dozvěděli, že letíme průměrnou rychlostí 1050km/ ve výšce 10 km. Let trval celkově 13 hodin.
3.3.2003 SINGAPORE 6:58 místního času (23:58 u nás)
Po výstupu z letadla nás čekala facka teplého a vlhkého vzduchu, kdy i takhle ráno bylo 26 stupňů.
Krásně jsme našli zavazadla a obdivovali jsme letiště plné orchidejí, vypadá to tam všude jako v orchodejové zahradě.
Našli jsme stánek se SIA STOP-OVER, kde nás vybavili nálepkami a spoustou slevových kuponů. Pak nás hned šupli do autobusku a jeli jsme do našeho hotelu - Copthorne King´s Hotel. Vystrčili nás jako jediné u hotelu a já se šla přihlásit na recepci. Myslela jsem, že budeme čekat až do 12:00, ale hned nás vybavili ubytovací kartou. Otevřeli jsme si celkem v pohodě, ale chvíli nám trvalo, než jsme přišli na to, že musíme kartu zasunout do čtečky aby nám fungovala elektřina, televize a, prostě vesničani ve městě:-). Trochu jsme se z letadla spláchli a hned jsme vyrazili ven. Autobusek SIA Hop-on měl zastávku hned u našeho hotelu. Pro nás byl zdarma a jeho výhodou bylo, že objížděl celý (nevelký) Singapore a na zastávkách se dalo volně nastoupit a vystoupit. V 9:26 jsme na něj nasedli a jeli jsme na první výlet. Lukáš rozhodl, že půjdeme do botanické a orchidejové zahrady. Využili jsme tam první volňásky. Celé jsme to prošli, pokoukali, pofotili natočili kilometry materiálu na kameru, ale začal se projevovat časový posun a mě se chtělo spát. Vrátili jsme se tedy autobuskem zpátky do hotelu, kde jsme si dáchli „dvacet na ucho“.
Odpoledne kolem čtvrté místního času jsme vyrazii na další výlet, tentokrát do Chinatown a prohlédnout si známý San Mariamam Temple. V Chinatown jsme si zašli na večeři. Jsou tam rozesety stánky s „fast-food“ nudlemi, krevetami, rybičkami a vším možným. Kuchař který nám jídlo připravoval byl učiněný kouzelník a se vším žongloval jako by zrovna utekl z cirkusu. Zážitek na celý život a nejen gastronomický.
Když jsme našli San Mariamam Temple začala se z něj ozývat hudba, načež tam Lukáš vletěl aby záhy zase vyletěl. Slušně mu ukázali aby se zul. Podlaha byla horká jako čert, tak jsme si prohlédli typické asijsko-indické sošky, kterými je posetý celý chrám a šli se zase obout. Venku prodávali sušené mořské koníky a jiné mořské potvory, brr.
Prošli jsme místní krásné nákupní centrum, hned u řeky. Měli jsme poukázku i na plavbu po říčce po celém Singapuru, tak jsme to absolvovali večer, kdy bylo všechno krásně osvětleno. Bohužel jsme se nedostali k jinému obchodnímu centru, kde je prý největší in-door fontána, ale viděli jsme kopuli právě při naší plavbě. Určitě jsme nestihli všechno. Zůstala nám poukázka i do ZOO, která byla na druhé straně Singapore a my chtěli absolvovat ještě Sentozu.
Nabití dojmy, krásným prostředím a vším jsme šli spát až kolem půlnoci.
4.3.2003
Po vzájemném přemlouvání jsme vstali v devět. Zbalili jsme si kufry a nechali je na recepci v čem nám úžasně vyšli vstříc a schovali je.
Tento den jsme chtěli věnovat zábavnímu a odpočinkovému centru na ostrově Sentoza.
Vzhledem k tomu, že jsme měli useknutou mapu, jen jsme tak nějak tušili kterým směrem se máme vydat. Proto jsme objeli zase celý Singapur Hop-onem aby jsme pak stejně bloudili a hledali lanovku na Sentozu. Celá hledací akce nás stála 2 hodiny času v děsném horku a tak jsme se rozhodli pro taxík. Chvíli se zdálo, že se proti nám spikly nějaké temné síly, protože 3 taxíky nám ujely před nosem ze stanoviště, kde před tím spokojeně postávaly. Čtvrtý na nás ale počkal a pochopil co po něm chceme, tak nás zavezl k nástupní stanici lanovky. Moc dobře jsme udělali, protože to byl velký kus cesty a do kopce. Lukáš byl naštvaný a uťapkaný, ale přešlo ho to, když jsme nastoupili na lanovku. Otevřel se nám nádherný výhled. Na jednu stranu bylo moře se Sentoza Island a na druhou Singapore se svými „věžáky“. Lanovku jsme zaplatili ze svého, ale vstupenku na ostrov jsme taky dostali darem jako voucher.
Kolem celého ostrůvku opět jezdí zadarmo jednokolejný vláček. Zavezl nás nejdříve do podmořského akvária. To se nedá ani popsat. Prochází se podvodním tunelem (85 m +/- ) vybudovaného do půlkruhu, takže ryby a jiní živočichové jsou všude kolem. V „tunelu“ byl i jezdící pás, na který bylo možné si stoupnout a jen koukat s otevřenou pusou, jak se kolem míhá podmořský život. Poprvé jsem tam viděla zvířátko, které měli pojmenováno Dugong, bylo hrozně roztomilé a velké. Doma jsem zjistila, že se mu u nás říká Kapustňák a je to druh velryby. Měli tam i „šahací“ bazének, tak bylo možné si ošahat elektrického úhoře:-), modrou hvězdici a ještě pár jiných „slizounů“:-).
V ceně vstupenky do akvária byla i vstupenka na delfíní show v nedaleké zátoce. Nenechali jsme si to samozřejmě ujít, ale focení s delfíny jsme oželeli.
Pak jsme se šli rozvalit na blízkou pláž a konečně se smočit v moři.
Při převlíkání jsem zjistila, že jsem ztratila brýle a tak jsem chtěla ještě do města koupit si nové a případně nějaké suvenýrky.
Na zpáteční cestě jsme vystoupili z lanovky v polovině a sjeli do města autobusem s televizí!! Promítali tam cestujícím reklamu na videohry, Lukáše to nesmírně zaujalo. Ve městě jsme courali po obchodech, zašli jsme si na jídlo a tak nějak nám to uteklo, že jsme si ani nevšimli kolik je hodin. Na odvoz na letiště jsme měli být v hotelu ve 21:00. Můj muž bohužel boří mýty o čtení v mapách a i přesto jsem mu ji svěřila, když jsem se po půl hodině cesty zorientovala, že jdeme na opačnou stranu zbývalo nám 45 minut na cestu do hotelu (včetně půl hodiny na cestu zpátky z opačného směru). Utíkali jsme celou cestu, mezi tím jsme se hádali, kdo za to může, ale nakonec jsme 20:59 dorazili do hotelu, červení jak raci, mokří a naštvaní jeden na druhého. Autobus naštěstí přijel asi až 21:05, tak jsme si vyzvedli z recepce kufry a pokorně vydechovali a čekali až pro nás přijede autobusek.
Dva dny je na Singapore prostě a jasně málo! Minimálně tři:-)